Compania care vrea să producă în România baterii pentru mașinile electrice. Fabrica e în București
În prezent, mașinile electrice pierd la un capitol important când sunt comparate cu cele clasice: autonomia. Totuși, lucrurile se vor schimba. În pregătirea momentului în care mașinile electrice le vor depăși pe cele cu motoare termice în Capitală vor fi produse elemente pentru bateriile acestora.
Rombat a anunțat că, din 2021, intră în cursa alimentării mașinilor electrice. Din a doua jumătate a anului va începe să furnizeze celulele pentru bateriile auto Li-Ion destinate acestor automobile. Aceste elemente vor fi folosite de Prime Motors, partenerul care produce bateriile și unde Rombat este acționar minoritar.
„S-a lucrat intens în ultimul an pentru a pune în aplicare sistemele de management de sănătate, siguranță, mediu, calitate și gestionare a energiei, precum și sistemul de întreținere planificată.”
Alin Ioanes, CEO Rombat
Ioanes a declarat pentru Profit.ro că proiectul bateriilor pentru mașini electrice este o provocare care permite Rombat să țină pasul cu evoluția tehnologică la nivel mondial și să profite totodată de noile oportunități ale pieței.
Proiectul fabricii din București care să susțină cererea pentru mașini electrice
Fabrica din București, rezultatul unei investiții de 13,6 milioane de euro, a fost finalizată spre finalul lui 2019. Aceasta e proiectul grupului sud-african Metair. Înainte, acesta a cumpărat 35% din acțiunile companiei românești Prime Motors. Tranzacția a fost de 1 milion de euro. Scopul a fost accelerarea producției de baterii litiu-ion pe piața din Europa.
După cum a fost comunicat în 2019, facilitatea de producție de baterii litiu-ion din București are o capacitate de producție de 600.000 până la 1 milion de unități pe an.
Nu în ultimul rând, trebuie menționat că Rombat, producător de baterii pentru industria auto, a fost achiziționat de Metair în 2012 pentru 43 de milioane de euro. În 2019, cel mai recent an pentru care există date disponibile, Rombat a avut o cifră de afaceri de 400,7 milioane lei (84,5 milioane euro), un profit net de 17,3 milioane lei și 750 de angajați.